طرز تهيه حلوا زعفراني خانگي با آرد سفيد

دستور تهيه انواع غذاهاي ايراني و خارجي

طرز تهيه حلوا زعفراني خانگي با آرد سفيد

۴۳ بازديد

طرز تهيه حلوا زعفراني

آماده كردن حلوا زعفراني زياد طول نمي كشد اما اگر بتوانيد مطابق دستور و كامل آن را جا بندازيد قطعا يك حلواي خوش طعم و لذيذ خواهيد داشت ; پس همراه ما باشيد :

مواد لازم حلوا زعفراني

  • آرد سفيد : 2 ليوان
  • زعفران دم كرده: 1/4 ليوان
  • شكر : يك ليوان
  • كره: 100 گرم
  • روغن مايع: نصف ليوان
  • گلاب: 1/4 ليوان
  • آب : يك و نيم ليوان
  • پودر هل : در صورت تمايل مقداري

حلوا زعفراني

طرز تهيه حلواي زعفراني :

براي شروع ابتدا بايد شربت را درست كنيم و براي اينكار آب و زعفران دم كرده را به همراه شكر مخلوط ميكنيم و روي حرارت قرار ميدهيم تا مواد با هم حل شوند و چند دقيقه اي بجوشند. بعد حرارت را خاموش ميكنيم.

در مرحله بعد آرد را چند بار الك ميكنيم و در يك قابلمه مناسب بر روي حرارت كم تفت مي دهيم تا بوي خامي آن گرفته شود و رنگ آرد تغيير كند . اين كار را حدود 40 تا30 دقيقه ادامه ميدهيم و مرتب آردها را هم ميزنيم تا نسوزد.

وقتي رنگ آرد كاملا تغيير كرد ميتوانيد روغن و كره را اضافه كنيد و همچنان تفت دهيد تا به رنگ قهوه اي كمرنگ در بيايد. بعد از اين مرحله آرد را از روي حرارت برميداريم و شربت آماده شده را به آن اضافه مي كنيم و خوب با هم مخلوط ميكنيم تا حلوا از گلوله گلوله بودن و شل بودن در بيايد.

تقريبا 10 تا 5 دقيقه طول مي كشد تا حلوا سفت و يكدست شود.ولي اگر باز هم احساس كرديد حلوايتان شل است 3-2 دقيقه ديگر هم روي حرارت تفت دهيد .در مرحله آخر گلاب و هل را به حلوا اضافه كنيد تا عطر گلاب در اثر حرارت از بين نرود. بهتر است مراحل درست كردن حلوا بر روي شعله پخش كن انجام شود تا حرارت بصورت يكنواخت پخش شود و آرد يكدست تر تفت داده شود.

نكته :

براي درست كردن حلواي زعفراني ميتوانيد از آرد برنج و آرد سنگگ هم استفاده كنيد و تنها فرقش اين است كه رنگ حلوا با آرد سنگگ تيره تر و با آرد برنج روشن تر و چسبندگي كمتري دارد.

نكات تكميلي در مورد حلوا زعفراني

حلوا زعفراني جزو كيك و شيريني - شيريني خشك ميباشد
زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 20دقيقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 50دقيقه ميباشد .
حلوا زعفراني را مي توانيد در وعده دسر - سرو كنيد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 8 نفر مناسب ميباشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.